Grenka žgana pijača z dodelano recepturo.
Vsebnost alkohola: 33 %
Pelinov čaj je kot odlično dezinfekcijsko sredstvo za ustno votlino knapom priporočal že dr. Joannes Antonius Scopoli, prvi šolani zdravnik, ki ga je Marija Terezija poslala službovat v Idrijo, a knapi so, seveda, ta „čaj“ še malo „začinili“.
Franc Lapanje, dolgoletni “upravnik” nekdaj znamenite gostilne Nebesa, med Idrijčani znan kot “Nebeški oče”, je recept za geruš zapisal takole:
„Geruš napravimo tako: skuhamo pelin tako, da napravimo neke vrste sirup. Iz tega sirupa napravimo geruš tako, da za 1l vzamemo 1/8 l naravnega alkohola (običajno špirita), približno 1/10 l te grenčice, ostalo do 1 l pa vode. Tako vse dobro premešamo in pijača je pripravljena”.
Voda za geruš je morala biti mrzla, sveža, bistra studenčnica. Pitje grenčice, ki so jo za vsako priložnost pripravljali posebej in na kraju samem, je bil neke vrste obred, zato jo je imel pravico pripravljati le najstarejši član, sestavine pa so prispevali tudi ostali. Steklenico s sestavinami je “starešina” mešal tako, da jo je v rokah nagibal levo in desno, ob tem pa izgovarjal besede:”Zdaj jaz tebe, potem pa ti mene.”
V spomin na stare knapovske čase smo pripravili „oplemeniteno“ pelinovo grenčico, ki smo ji dodali izbrana zelišča za odličnejši okus.
Proizvaja: Hiša zelišč - Dežela doživetij Log
Lara Lapajne Golob v krajih 1000 metrov nad morjem razvija svojo življenjsko in poslovno zgodbo, ki jo navdihuje ljubezen do narave. S tradicionalnimi ročnimi postopki, po navodilu babic in prababic, iz zelišč izvabi blagodejne »esence« ter jih preoblikuje v zeliščne pripravke in izdelke pod blagovno znamko Hiša zelišč. V Deželi doživetji Log pa za goste pripravlja unikatna doživetja za sproščujoč ali aktivno preživet dan v objemu narave.
Kolektivna blagovna znamka Idrija izbrano povezuje lokalne ponudnike in celostno predstavlja široko paleto kakovostnih izdelkov, pridelkov in storitev Idrijskega. Blagovna znamka vključuje produkte, ki temeljijo na inovativnosti, kakovosti, tradiciji in dediščini lokalnega okolja. Z izborom produktov visokega standarda, celostno grafično podobo in skupno promocijo želi znamka prispevati k prepoznavnosti lokalne ponudbe ter ustvarjati višjo dodano vrednost izdelkov, pridelkov in storitev.
Izhodiščni temi blagovne znamke Idrija izbrano sta kulinarika ter domača in umetnostna obrt, zato lahko pravico do uporabe znaka Idrija izbrano pridobijo rokodelski in drugi oblikovani izdelki, pridelki, prehranski izdelki, jedi in pijače, pa tudi prireditve, turistični programi, paketi in doživetja.